پرش به محتوا

What is product management?

  • از

مدیر محصول کیست و مدیریت محصول یعنی چه؟

به بیانی ساده مدیر محصول کسی است که با استفاده از توان تحلیل اطلاعات بدست آمده و تجربیات مربوط به حوزه رفتار مصرف کننده و نیز توان تحلیل استراتژیک بازار امکان تشخیص فضای خالی بازار را داشته و متناسب با جایگاه برند، سبد محصولات سازمان و نیز نیاز گروه هدف اقدام به ایده پردازی، طراحی و پیاده سازی ایده محصولی میکند. شخص مدیر محصول باید به مجموعه ای از مهارتهای فنی و تحلیلی تسلط کافی داشته باشد تا بتواند در مدت زمان کوتاه و با همکاری تیم های متعدد محصول پیشنهادی را از یک ساختار ساده اولیه یا همان MVP به یک مدل تجاری قابله ارائه در بازار هدف تبدیل کند. از ویژگیهای بارز و اساسی مدیر محصول توان هدایت و مدیریت نیروهای انسانی در یک مجموعه است.
در این اپیزود ونیزدر راستای اپیزودهای پنجاه، پنجاه و یک و پنجاه وسه سعی شده تا به همراه علی خدایی Group Product Manager در شرکت گوگل تصویری دقیق از مفهوم مدیر محصول، وظایف آن و نیز چگونگی استفاده ازاین واحد مهم در فضای استارتاپی ارائه شود.
در انتهای این اپیزود و در پاسخ به پرسش امیرعباس در خصوص معرفی منبعی مورد اطمینان برای مدریان محصول علی خدایی به کتاب Cracking the PM Interview اشاره میکند.
در ادامه از شما دعوت میکنیم تا شنونده این اپیزود باشید.

نگاهی به تعریف مدیریت محصول و مدیر محصول در فضای استارتاپی به همراه علی خدایی از مدیران ارشد شرکت گوگل و هدایتگر تیم طراحان محصول این مجموعه و امیرعباس صدقی زاده استراتژیست جایگاه برند و کارآفرین مقیم جنوب کالیفرنیا در اپیزود پنجاه و چهاراز فصل دو پادکست The Next Step Show
( NSS podcast)
نگاهی به مدیریت محصول در فضای استارتاپی و نکات مرتبط به آن
مدیر محصول کیست و مدیریت محصول یعنی چه؟

ارزیابی شما از این اپیزود.

دیدگاهتان را بنویسید